• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۶-۰۷-۰۱ - ۱۹:۳۰
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دکتر فرهاد رهبر در آیین آغاز سال تحصیلی خطاب به دانشجویان و دانش‌آموزان:

اخلاق‌مداری و دین‌داری را سرلوحه قرار دهید/ «هر دانش‌آموز یک مهارت» در دستور کار مدارس دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امسال مدارس سما برنامه‌ای با عنوان «هر دانش‌آموز یک مهارت» را در دستور کار خود قرار داده‌اند. بر این اساس، در طول سال تحصیلی هر یک از دانش‌آموزان این مدارس در کنار علم‌اندوزی، مهارت و هنری کسب می کنند.

اخلاق‌مداری و دین‌داری را سرلوحه قرار دهید/ «هر دانش‌آموز یک مهارت» در دستور کار مدارس دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، سال تحصیلی ۹7-۹6 با نواخته شدن «زنگ مهر» در یکی از مدارس سما تهران توسط دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

دکتر فرهاد رهبر در این مراسم که با حضور دکتر زرهانی رئیس سازمان سما، جمعی از معاونان و مدیران سازمان مرکزی برگزار شد، اظهار داشت: همزمانی آغاز سال تحصیلی؛ فصل دانش با حرکت اباعبدالله الحسین (ع) سرور و سالار شهیدان به سوی کربلا را به فال نیک می گیریم و امیدواریم دانش آموزان و دانشجویان از ایشان درس حریت و شجاعت بیاموزند.

وی با بیان اینکه همه ما باید پیرو امام حسین (ع) آن معلم بزرگ آزادگی باشیم، افزود: بر ما واجب است یاد تمامی شهدا و افرادی که برای آرامش، امنیت و استقلال کشورمان از جان خود گذشتند، گرامی داریم.

دکتر رهبر با اشاره به حضور مادر شهید مدافع حرم (شهید علیرضا قبادی) دانشجوی واحد کرج در مراسم «زنگ مهر» گفت: امروز زنگ آغاز سال تحصیلی توسط مادر شهید قبادی به صدا درآمد تا به ما بگوید که فرزندم را در راه استقلال کشور دادم تا امروز دانش آموزان و دانشجویان بتوانند با طیب خاطر در راه کسب علم و دانش و سربلندی میهن بکوشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن گرامیداشت همزمان روز دانش با هفته دفاع مقدس، خطاب به دانش آموزان گفت: امیدوارم این روز برای شما و خانواده هایتان فرخنده و مبارک باشد. شما مسئولیت بزرگی را برعهده دارید چرا که آینده کشور به دست پرتوان شما ساخته می شود. فردای ایران متعلق به شماست و شما اداره‌کنندگان کشور خواهید بود.

دکتر فرهاد رهبر با بیان نصایحی به جامعه دانش آموزی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در وهله اول باید خود را بسازید چرا که وظیفه سنگینی برعهده دارید و در این راه باید مجاهدانه در عرصه علم و مهارت‌‌آموزی تلاش کنید. شما باید با تفکر، تلاش و توکل در راه ساختن ایرانی بزرگ قدم بردارید و به موفقیت خود باور داشته باشید.

وی افزود: ‌در این راه سازندگی، تواضع و فروتنی و احترام به معلمان و پدر و مادر را فراموش نکنید و اخلاق‌مداری و دین‌داری را سرلوحه قرار دهید.

وی با بیان اینکه در طی دوران تحصیل کسب علم و ایمان را در اولویت قرار دهید، افزود: سعی کنید همواره به دیگران کمک کنید تا روحیه همدلی و اتحاد را برای ساختن و اعتلای کشور به دست آورید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اهمیت خودباوری در میان دانش آموزان و دانشجویان گفت:‌ دانش آموزان ایرانی ثابت کرده اند که در دنیا جزو بااستعدادترین و باهوش‌ترین دانشجویان هستند. از شما می خواهم در زندگی تحصیلی خود یکی از بزرگان علمی و دینی کشور را به عنوان الگوی خود برگزیده و رسیدن به موفقیت را از او بیاموزید.

وی در پایان از دانش آموزان خواست تا مثبت‌اندیش بوده و با انتخاب هدفی بزرگ، با برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن تلاش کنند.

 

گپ‌وگفت‌ خودمانی فرهاد رهبر با دانش‌آموزان سما؛

من چگونه می‌توانم در پیشرفت کشورم نقش‌آفرینی کنم؟

فرهاد رهبر

دکتر فرهاد رهبر در اولین روز از آغاز سال تحصیلی 96-97 در یکی از مدارس دخترانه سما تهران حضور یافت و با تعدادی از دانش‌آموزان این مدرسه بحث و گفت‌وگو کرد.

رهبر خطاب به دانش‌آموزان گفت: «من برای تک تک شما عزیزان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و امیدوارم با تلاش و کوشش خودتان، شما را در کنکور سال آینده خوشحال ببینیم و بتوانید رتبه‌های زیر 100 را از آن خود کنید. اگر بتوانید رتبه‌های زیر 100 را به دست بیاورید قطعا جایزه خوبی نزد من خواهید داشت.»

او ادامه داد: «من هم معلم هستم و در دانشگاه تهران تدریس می‌کنم. آن زمان تعداد دانشجویان دانشگاه تهران کم بود و ایمیلم را به دانشجویان داده بودم. به دانشجویان گفتم اگر دانشجویی به من ایمیل بزند و تا 24 ساعت بعد جوابش را ندهم، جایزه خواهم داد. در طول 6 سالی که در دانشگاه تهران رئیس بودم هیچ دانشجویی در این زمینه نتوانست از من جایزه‌ای دریافت کند. یعنی کمتر از 24 ساعت پاسخ ایمیل‌های دانشجویان را می‌دادم.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: «رابطه من با دانشجویان صمیمی بود. حتی به یاد دارم یکی از دانشجویان در آسانسور خوابگاه دانشگاه تهران گیر کرده بود و ساعت 4 بعد از ظهر به من ایمیل داد و نوشته بود "آقای رهبر، من در آسانسور گیر افتادم بیا نجاتم بده" من هم گفتم چرا از من کمک خواستی در حالیکه خیلی راحت می‌توانستی به آتش‌نشانی تماس بگیری و مشکلت را بگویی؟ او به من گفت چون به تو اعتماد داشتم و می‌دانستم سریع پاسخ من را می‌دهی.»

رهبر خطاب به دانش‌آموزان مدرسه سما (2) گفت در حین اینکه حرمت استادانتان را نگه می‌دارید با معلمان هم صمیمی و دوست باشید. زیرا این حس متقابل باعث پیشرفت و خود باوری در درس‌هایتان می‌شود. من هم در دورانی که رئیس دانشگاه تهران بودم با دانشجویان صمیمی و دوست بودم. پس اول مشکلات خودتان را با پدر و مادر در میان بگذارید و بعد با معلمان خود دوست باشید.

او ادامه داد: «امیدوارم همواره موفق باشید و به زودی شما دانش‌آموزان را در صندلی‌های دانشگاه مانند دانشگاه آزاد اسلامی مشاهده کنیم. بنابراین از تک تک شما می‌خواهم درباره اینکه "من چگونه می‌توانم در پیشرفت کشورم نقش‌آفرینی کنم؟" به من ایمیل بدهید. از شما می‌‌خواهم ایده‌آل و بزرگ فکر کنید. خودتان را جای رئیس‌جمهور آینده ایران ببینید. شاید تا آن زمان شما دانش‌آموزان بتوانید رئیس‌جمهور شوید.»

رهبر در پایان گفت: «درباره طرح پرسشی که گفتم به اندازه یک پاراگراف یا چند صفحه ایده‌ها و نظرات خودتان را برایم ارسال کنید. بنابراین من از امشب منتظر ایمیل‌های شما عزیزان هستم. در حال حاضر دانش‌آموز هستید، اما در آینده جزو مدیران کشور و حتی در مقام ریاست جمهوری خواهید شد. من هم زمانی مانند شما دانش‌آموز بودم و در پشت همین صندلی‌ها می‌نشستم.»

 

برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی متناسب با نیاز مناطق

مراسم بدرقه کاروان اردو جهادگران دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با حضوردکتر فرهاد رهبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه این مراسم گفت: امسال مدارس سما برنامه‌ای با عنوان «هر دانش‌آموز یک مهارت» را در دستور کار خود قرار داده‌اند. بر این اساس، در طول سال تحصیلی هر یک از دانش‌آموزان این مدارس در کنار علم‌اندوزی، مهارت و هنری کسب می کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: امیدواریم این طرح مدارس سما، آغازگر مهارت‌آموزی و مهارت‌آفرینی در دیگر مدارس کشور باشد و هر یک از مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با نیاز آن منطقه، نسبت به برگزاری دوره های مهارت‌آموزی اقدام خواهد کرد.

همچنین در این مراسم از رتبه‌های برتر ورزشی، قرآنی، فرهنگی و رتبه‌های برتر کنکور سراسری تقدیر شد دکتر فرهاد رهبر با شرکت در کلاس‌های درس، به صورت نمادین به تدریس پرداخت.

گفتنی است در پایان مراسم «زنگ مهر» و آغاز سال تحصیلی، کارگاه خیاطی مدرسه متوسطه دخترانه سما 2 توسط دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران سازمان مرکزی افتتاح شد.

زرهانی: تعلیم و تربیت در گفتمان امام (ره) و رهبری در صدر همه امور است

دکتر احمد زرهانی رئیس سازمان سما در این مراسم ضمن آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری، گفت: تعلیم و تربیت در گفتمان امام (ره) و رهبری در صدر همه امور و رأس مسائل قرار دارد.

وی افزود: دنیا از راه تعلیم و تعلم توانسته مشکلات خود را حل کند. به همین خاطر لازمه هنر کشورداری در نظر گرفتن جایگاهی ویژه برای مدارس و تعلیم و تعلم است.

زرهانی خاطرنشان کرد: مدارس سما در حال حاضر دارای 75هزار دانش آموز است که با رهنمودهای رهبری دو کار ویژه آموزش یک فن به هر دانش‌آموز و ایجاد کارگاه های آموزشی را در صدر برنامه های خود قرار داده ایم.

رئیس سازمان سما با بیان اینکه امروز در رأس دانشگاه آزاد اسلامی دو چهره عالم و صمیمی؛ دکتر ولایتی به عنوان رئیس هیات موسس و هیات امنا و دکتر رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارند، گفت: امیدواریم با حضور آنها چراغ تربیت و تعلیم اسلامی پرفروغ‌تر شده و ارزش های اسلامی به صورت مستدل و منطقی گسترش یابد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار

خبرهای روزنامه فرهیختگانمرتبط ها