بیژن زنگنه، وزیر نفت طی سخنانی در اوایل سال ۱۳۹۵ جایگاه‌داران را به کم‌فروشی متهم کرد و گفت: «هر سال ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از مدیران جایگاه‌ها به زندان می‌روند که عمده دلایل آن عدم‌پرداخت بدهی به شرکت نفت، قاطی‌کردن گازوئیل با بنزین...

باید دید در تکمیل پازل خرج‌های هنگفت شورایی‌ها و بی‌توجهی به سیاست‌های شهری، اقدام بعدی در تجهیز امکانات بهشت چه خواهد بود؟

کارمندانی که از شهرستان‌های اطراف تهران به محل کارشان در پایتخت می‌روند به‌خاطر وضعیت نامطلوب ناوگان حمل و نقل باید خیلی زودتر از گذشته از منازل‌شان خارج شوند.

بخشی از قطعی برق به عدم ترخیص فیدرها و تجهیزات پست‌های برق و ترانس‌ها از گمرکات به دلیل عدم توان وزارت نیرو در پرداخت حقوق گمرکی مربوط می‌شود. گمرک نیز از حقوق و عوارض گمرکی نمی‌تواند صرف نظر کند.

سابقه بحث و گفت‌وگو درباره احداث قطار شهری در تهران به 110 سال قبل باز‌می‌گردد. اولین طرح، شبیه به متروی امروزی که برای تهران طراحی و اجرا شد، طرح واگن اسبی بود که از حرم حضرت عبدالعظیم تا میدان حر امروزی کشیده شده و تا سال1310...

مسافر ناتوان نیز یک 500 تومانی پاره داشت و می‌خواست به راننده بدهد؛ اما آن مسافر عقب اتومبیل اجازه نداد و حتی فکر می‌کنم مقداری هم به آن مرد کمک کرد. ندیدم که بتوانم قطعی بگویم اما آن مرد تشکر ویژه‌ای از این مسافر مهربان...

وقتی از پل عابر آن طرف رفتیم، دو جوان ایستاده کنار ماشین پرایدشان فریاد می‌زدند تاکسی صلواتی تا قدس (تا میدان امام حسین می‌رفتند). خیلی خیلی جالب بود. نه فقط برای من، بلکه برای همه آنهایی که آنجا بودند و حتی قصد حضور در راهپیمایی...

علی رستمی، مدیرکل فرودگاه مهرآباد در واکنش به گزارش خبری‌ای که در خبر20:30 از تعرفه‌های بالای پارکینگ فرودگاه مهرآباد پخش شده بود، در سایت رسمی این فرودگاه اعلام کرده است: «تعرفه‌های پارکینگ فرودگاه مهرآباد به صورت کاملا...

ماجراهای مربوط به حمل‌و‌نقل عمومی محدود به تعطیلی خط هفت نماند و بعد از افزایش نرخ کرایه این وسایل، موضوعی که شهروندان را آزرده‌خاطر کرد خرابی‌های گاه و بی‌گاه و نقص فنی قطارهای شهری بوده که مدتی است نسبت به گذشته بیشتر شده...

یا یکی دیگر از دوستان تعریف می‌کرد که نداشتن پول خرد و خیلی اوقات بهانه نداشتن پول خرد از طرف یکی از طرفین، مسافر یا راننده باعث دریافتی بیشتر یا پرداختی کمتر می‌شود و مبلغ ناچیزی به جیب آنها می‌رود.

موضوع جالبی بود، تا اینجا هیچ‌کس نمی‌دانست این ماموران از کجا آمده‌اند که این پول را دریافت می‌کنند. آخرین دستاویز مامور دریافت کاغذ جلوی در بود.

به دلیل دریافتی سنگین و نبود امکانات در آزادراه 20 کیلومتری تهران-پردیس، عملا این مسیر مورد استفاده اصلی مسافران گذری یا اتومبیل‌های گران‌قیمت شده است. مردم آن مناطق همچنان با به جان خریدن خطرات گوناگون از مسیر پر‌پیچ و خم...

نخستین شهردار دوره پنجم شورای شهر که ریاضی خوانده، با حساب دیگران انتخاب شد و خیلی زود هم با اعلام بیماری، شهر را ترک کرد. همان گونه که پست‌های گذشته خود را یکی پس از دیگری واگذاشت.

قالیباف شخصا با حضور در مترو، کار را مدیریت کرد. سیل در مسیر خط کرج، آب را وارد خط چهار کرده بود. شهردار با رد این حادثه، گفت: «آب را در خط مترو انداختیم تا سیل، تهران را نبرد.» این سخن اگرچه طنز به نظر می‌رسید اما او آن...

نقش مهدی چمران در پیروزی محمود احمدی‌نژاد در ریاست‌جمهوری، این گمانه را تقویت می‌کرد که معاون اولی دولت یا یک پست کلیدی به او سپرده خواهد شد. نظر نهایی احمدی‌نژاد اما به بعد از انتخاب شهردار تهران موکول شد.

سرلیست آبادگران، مهدی چمران بود که شهید دکتر مصطفی چمران را در ذهن مردم تداعی می‌کرد. دکتر عباس شیبانی هم مورد وثوق همه طیف‎های مردمی بود. مابقی این لیست از افرادی بودند که سابقه اجرایی نداشتند. اسفند سال 81 شورای شهر دوم...

شورای اول توسط وزارت کشور دولت اصلاحات منحل شد و وزارت کشور محمدحسن مقیمی را بر کرسی شهرداری تهران منصوب کرد. این یک شکست بزرگ در تاریخ اصلاح‌طلبان بود که در اوج قدرت به دست آمد.

باید دید آیا گزینه نهایی و اصلح شورای پنجم خواهد توانست پایتخت نیمه‌تعطیل کشور را سامان بخشد و آیا سوابق مدیریتی لازم را برای این مدیریت حساس دارد یا خیر؟