• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۶-۱۰-۲۶ - ۱۷:۳۸
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
دکتر ولایتی خبر داد:

شعبه دانشگاه آزاد در همه شهرهای سوریه و پنج شهر عراق راه‌اندازی می‌شود/ قول سیدحسن نصرالله برای اخذ مجوز راه‌اندازی دانشگاه جامع پزشکی در لبنان

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی واحدهای دانشگاهی در همه شهرهای سوریه، پنج شهر عراق و دانشگاه جامع پزشکی در لبنان خبر داد.

شعبه دانشگاه آزاد در همه شهرهای سوریه و  پنج شهر عراق راه‌اندازی می‌شود/ قول سیدحسن نصرالله برای اخذ مجوز راه‌اندازی دانشگاه جامع پزشکی در لبنان

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، دکتر علی‌اکبر ولایتی در مراسم تکریم دکتر حسین ابراهیمی و معارفه دکتر علیرضا شیخ‌عطار سرپرست اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی گفت: من از دکتر ابراهیمی برای خدمات ارزنده‌شان و نیز از دکتر شیخ‌عطار برای قبول این مسئولیت و همچنین دکتر رهبر ریاست دانشگاه که این فعل و انفعال را به خوبی و با تدبیر مدیریت می‌کنند، تشکر می‌کنم.

ولایتی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ظرف سه سال از چند ده عدد به چند صد هزار دانشجوی خارجی رسیده است و ظرفیت و پتانسیل بسیار بالایی دارد.

دانشگاه آزاد در همه حوزه‌ها توان منطقه‌ای شدن و جهانی شدن را دارد

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هر مدیریتی یک دیدگاهی دارد، اظهار داشت: مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی عقیده دارد که جمهوری اسلامی ایران به دلیل ظرفیت‌های بزرگ تاریخی و فرهنگی در همه حوزه‌ها توان منطقه‌ای شدن و جهانی شدن را دارد. در حوزه دفاع از تمامیت عرضی به دلیل درایت مقام معظم رهبری و نیز در حوزه اقتدار ایران با هدایت امام و رهبری این اقتدار مورد اذعان دوست و دشمن است.

وی ادامه داد: امروز قدرتی بزرگتر و معتدل‌تر از ایران در منطقه وجود ندارد این قدرت و ظرفیت تاریخی و فرهنگی ایران است بدون هیچ ادعایی؛ ما اگر به سوریه کمک کردیم هیچ داعیه‌ای به مردم سوریه نداریم. جمهوری اسلامی ایران هیچ چشم‌داشتی به کشورهای همسایه و مسلمان ندارد فقط با اعتقاد راسخ به آنها کمک می‌کند ما نمی‌توانیم ببینیم کشورهای همسایه ناامن هستند و بعد با امنیت و آرامش سر بر بالین بگذاریم. اگر درایت و شجاعت مردم با هدایت مقام معظم رهبری نبود اسرائیل در مرزهای ما بود اقلیم کردستان بعد از رفراندوم پرچم اسرائیل را برافراشت اگر حزب‌الله درمقابل اسرائیل نمی‌ایستاد تا مرز لبنان هم آمده بودند و اگر کمک حزب‌الله و فاطمیون و ... نبود اکنون در دمشق ابوبکر بغدادی حکومت می‌کرد آنهایی که گفته بودند کاری که در کربلا ناتمام مانده است را می‌خواهیم تمام کنیم اما به درک رفتند.

به گزارش آنا، دکتر ولایتی در ادامه با اشاره به حوزه فرهنگی و قدرت ایران به لحاظ تاریخی و فرهنگی خطاب به سرپرست جدید اداره کل امور بین‌الملل دانشگاه آزاد تاکید کرد: اسلام اگر در شرق پیشرفت داشته به برکت جمهوری اسلامی ایران است. هم اکنون زبان دوم مذهبی مردم چین فارسی است. فرهنگ ایران اسلامی تا شرق چین هم رفته است. شعر عرفانی فارسی در هند به عنوان راهنمای اعتقادی شناخته می‌شود. ایران اسلامی ظرفیت فرهنگی عظیمی در سراسر جهان دارد، حتی انگلیسی‌هایی که با فارسی جنگیده‌اند. در دهلی‌نو در یک گنبد شعر نظامی‌گنجوی را نوشته‌اند. همه اینها را به این خاطر می‌گویم که بدانید توقع ما در حوزه بین‌الملل این است که همانطور که مدیر کل سابق عملکرد خوبی داشتند و دانشجویان خارجی را چندین برابر کرده‌اند، شما سرپرست جدید هم باید با همت بیشتری این حوزه را با جدیت دنبال کنید.

تاسیس واحدهای دانشگاه آزاد در پنج شهر کشور عراق

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی شعبات این دانشگاه در برخی از کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در دیدار هفته گذشته بنده با مسئولانی از کشور عراق، تاکید شد که شعبه این دانشگاه را در 5 شهر این کشور تاسیس نماییم. همچنین در دیدار اخیر با سید حسن نصرالله گفتم که دانشگاه آزاد یک شعبه در لبنان دارد که می‌خواهیم آن را به یک دانشگاه جامع پزشکی تبدیل کنیم. ایشان قول دادند که از وزیر علوم لبنان مجوز بگیرند و این دانشگاه را راه‌اندازی کنیم. همین صحبت‌ها را نیز در آذربایجان انجام خواهیم داد. همچنین طبق نامه‌نگاری صورت گرفته با بشار اسد، انشاءالله در تمام شهرهای سوریه دانشگاه آزاد اسلامی شعبه‌های خود را راه‌اندازی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در هر مکانی شعبه باز کرده موفق و برتر بوده است، گفت: البته در شعبه آکسفورد سبکی که درست شده موفق نخواهد شد. تعداد زیادی کرسی زبان فارسی در دنیا هست، هیچ زبانی به اندازه زبان فارسی به روز نیست. کرسی که زبان فارسی در علوم مختلف دارد در هیچ زبانی در کشورهای اسلامی وجود ندارد. ما در همه علوم به زبان ملی کتاب‌های تخصصی داریم، بنابراین کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

ولایتی بر اینکه ما باید نشان دهیم که فقط در دفاع و امنیت کشورهای اسلامی کمک نمی‌کنیم، تاکید کرد و گفت: البته که باید نشان دهیم در همه حوزه‌های علمی و فرهنگی نیز کمک‌های خود را دریغ نخواهیم کرد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

شما با تعطیلی کدام روز در کنار جمعه موافقید؟


مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و عضو هیات‌علمی دانشگاه آزاد:

فساد مانع مشارکت مردم در اقتصاد خیزش مدیریتی لازمه جهش تولید

زینب کرد، مسئول واحد زنان و خانواده اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل:

قانون جوانی جمعیت نگاهی مردانه دارد

بحران آموزش‌وپرورش- بخش دوم؛

ایرادهای ساختاری و راهکارهای تحولی

رضا نقدبیشی، مدیرکل تحلیل و نظارت بر امور پژوهشی؛

تجویز سه‌گانه برای تقویت علم داده در دانشگاه

حادثه 16 آذر 1332 یادآور اعتراض علیه حضور آمریکایی‌ها در دانشگاه تهران بود؛

5 وظیفه دانشگاهیان برای ساخت آینده کشور

«فرهیختگان» نرخ انتشار مقالات علمی پژوهشگران ایران را بررسی می‌کند؛

شروط ارتقای علمی اساتید هیچ منطقی ندارد!

علی عربی، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز:

دانش محلی؛ دروازه ورود به کارآفرینی

حسین پناهی، فعال دانشجویی:

آیین‌نامه جدید کارورزان خوب اما ناکافی

7 نکته درباره آغاز سال ‌تحصیلی؛

مهر 1402، دانشگاه زنده است

درباره حواشی ماجرای دانشکده علوم اجتماعی که ادامه دارد؛

پای ایران و قانون بایستید

عباسعلی رهبر، عضو هیات‌علمی دانشگاه علامه طباطبایی:

6 ویٰژگی منظومه معرفتی جهاد تبیین امام حسن مجتبی

مهدی نوید‌ادهم، رئیس دبیرخانه هیات موسس دانشگاه آزاد:

۶ کارکرد ویژه راهپیمایی اربعین

خبرهای روزنامه فرهیختگانمرتبط ها