• تقویم روزنامه فرهیختگان ۱۳۹۶-۰۷-۲۱ - ۰۹:۰۹
  • نظرات روزنامه فرهیختگان۰
  • 0
  • 0
هفته نهم لیگ برتر فوتبال

تساوی خانگی مقابل فولاد شروع کار استقلال با سرمربی آلمانی / شفر: فقط ۶۰ درصد از خواسته‌های ما در زمین پیاده شد/ نعمتی‌نژاد: نتیجه مدنظرمان را گرفتیم

دیدار تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان از هفته نهم لیگ برتر فوتبال با تساوی بدون گل خاتمه یافت

تساوی خانگی مقابل فولاد شروع کار استقلال با سرمربی آلمانی / شفر: فقط ۶۰ درصد از خواسته‌های ما در زمین پیاده شد/ نعمتی‌نژاد: نتیجه مدنظرمان را گرفتیم

به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، تیم‌های استقلال و فولاد خوزستان برگزار کننده یکی از دیدارهای هفته نهم لیگ برتر فوتبال بودند که مصاف این دو تیم از ساعت 17 امروز (جمعه) در ورزشگاه آزادی آغاز شد و با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت. این اولین دیدار استقلال با سرمربیگری وینفرد شفر آلمانی بود که البته در نوع بازی آبی‌پوشان تغییری ایجاد نشده بود.

ترکیب استقلال: سیدحسین حسینی، وریا غفوری، روزبه چشمی، سیدمجید حسینی، میلاد زکی‌پور، فرشید باقری، امید ابراهیمی (سرور جپاروف- 87)، داریوش شجاعیان، حسن بیت‌سعید (امیر نورافکن - 72)، فرشید اسماعیلی و سجاد شهباززاده ( علی قربانی - 65).

ترکیب فولاد خوزستان: حامد لک، فرزاد جعفری، پیمان شیرزادی، ایوب والی، احمد عبدالله‌زاده، ایمان مبعلی، علی‌اصغر عاشوری، میلاد بدرقه، عبدالله ناصری، آرش افشین (امیر زلیکانی - 71) و رحیم زهیوی (فرشاد جانفزا - 61).

نیمه اول
دقیقه 3:
سجاد شهباززاده با ضربه سر حسن بیت‌سعید را صاحب موقعیت گلزنی کرد که این بازیکن نتوانست از موقعیت به‌دست آمده استفاده کند.

دقیقه 15: ضربه آزاد در موقعیتی مناسب برای استقلال به وجود آمد که داریوش شجاعیان توپ را به بیرون زد.

دقیقه 22: ارسال مواج ایمان مبعلی روی کرنر به دست آمده با ضربه سر خطرناک میلاد بدرقه همراه بود که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 45: حامد لک به دلیل تلف کردن وقت، از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 3+45: ایمان مبعلی ضربه‌ای محکم را روانه دروازه استقلال کرد که توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم
دقیقه 50:
استقلالی‌ها با کاری تیمی توپ را در موقعیت تک به تک به فرشید اسماعیلی رساندند که این بازیکن در موقعیت آفساید بود و البته توپ او هم به بیرون رفت.

دقیقه 59: سجاد شهباززاده ارسالی روی دروازه فولاد انجام داد که موقعیت خطرناکی برای بیت سعید ایجاد شد، اما توپ از روی سر این بازیکن عبور کرد تا استقلالی‌ها از این موقعیت هم بی بهره بمانند.

دقیقه 75: امید ابراهیمی در محوطه جریمه فولاد صاحب موقعیت خوبی برای شوتزنی شد که ضربه او با اختلاف زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 5+90: روزبه چشمی از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

 

شفر: فقط ۶۰ درصد از خواسته‌های ما در زمین پیاده شد/ هواداران نگران دربی نباشند

 

 

وینفرد شفر

 

وینفرد شفر پس از تساوی بدون گل استقلال مقابل فولاد خوزستان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم و از دفاع رو به جلو، مطمئن بودیم. ما یک شانس گلزنی در نیمه اول داشتیم، اما یکی از مشکلات بزرگ‌مان این بود که شانس گل ایجاد نکردیم و برای خودمان فرصت به وجود نیاوردیم. تا میانه‌های زمین خوب توپ را منتقل می‌کردیم، اما نمی‌توانستیم توپ را به مهاجمان برسانیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه یادآور شد: روز اول هم گفتم کار خیلی زیادی داریم و باید بهتر از این شویم. خدا را شکر سه بازیکن ملی‌پوش‌مان هم به ما اضافه شدند. از صددرصد خواسته‌های ما 60 درصد اجرا شد و این خوب است. ما از راست به چپ خوب عمل می‌کردیم و بازیکنان فولاد هم طوری بازی می‌کردند که باید از طریق ارسال به موقعیت می‌رسیدیم، اما ارسال‌های ما یا خیلی بلند بود یا اصلاً به بازیکنان خودمان نمی‌رسید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: باید کار کنیم و ببینیم کدام بازیکنان با یکدیگر هماهنگ نیستند، چون در بازی امروز هماهنگی لازم را نداشتیم. هر چه زمان بازی بیشتر می‌شد، استرس تیم هم بالاتر می‌رفت. در هفته‌های آینده برنامه ما این است که بیشتر روی تیم کار کنیم، هماهنگی به وجود بیاوریم و اینکه چه زمانی توپ بلند بزنیم و چه زمانی توپ کوتاه ارسال کنیم. خوشبختانه عملکرد بازیکنان خوب بود و خط دفاع و دروازه ما عالی بودند. البته روی دروازه ما توپی نیامد.

این مربی آلمانی با ابراز رضایت از عملکرد مجید حسینی و روزبه چشمی، تصریح کرد: ما شانس کمی برای گلزنی داشتیم و برای همین باید روی مسائل تاکتیکی بیشتر کار کنیم. این مسئله را از ابتدا در تمرینات متوجه شده بودم. با توانایی‌های که بازیکنانم دارند، مطمئناً می‌توانیم بهتر از این عمل کنیم. پیش از سؤالات شما هم باید از هواداران تشکر کنم، آنهایی که براساس خواسته ما به ورزشگاه آمدند و از تیم حمایت کردند. قطعاً در آینده هواداران از این خوشحال‌تر به خانه می‌روند.

شفر در خصوص اینکه فولاد دفاعی بازی می‌کرد و تیم او چه برنامه‌ای برای شکستن دفاع چنین تیم‌هایی دارد، گفت: باید بتوانیم با سرعت بالایی بازی کنیم و از کناره‌های فشار بیاوریم. بارها به بازیکنانم گفته بودم که باید توپ را به بازی در بیاورند تا اینکه خودشان دنبال توپ بدوند. بازیکنان سعی خود را کردند، اما هماهنگی لازم را نداشتیم. ما در نیمه دوم یک موقعیت خوب ایجاد کردیم که یک دوی خوبی انجام دادیم و ما باید به این سمت برویم. فوتبال بازی کردن از طریق ذهن است و باید بدانیم چه زمانی بلند و چه زمانی کوتاه بازی کنیم. بالانس کردن، چیزی نیست که امروز و فردا به بازیکنان آموزش بدهیم و باید رفته رفته بازی‌مان را بهتر کنیم. باید این را آموزش بدهیم که بازیکنان به خوبی تغذیه شوند و بازی را باز کنند. ما مطمئن هستیم که از این بهتر بازی خواهیم کرد، این بازی را هم آنالیز خواهیم کرد تا بهتر شویم.

شفر در خصوص اینکه ترکیب تیم او شبیه به سرمربی قبلی بوده است، اظهار داشت: صد درصد شبیه بود یا تقریباً؟ من بازی‌های تیم حریف را می‌بینم و به عملکرد بازیکنان خودم هم توجه دارم. بازی‌های قبلی فولاد را دیده بودم و به نظرم آنها خیلی بهتر از این بازی می‌کردند، اما امروز به آنها اجازه ندادیم کاری از پیش ببرند و این یعنی ما خوب بودیم. خود ما هم شرایط خوبی ایجاد می‌کردیم و فقط پاس نهایی را نمی‌توانستیم ارسال کنیم. می‌خواستم که با یک مهاجم دیگر کار را آغاز کنیم، اما مصدومیت این بازیکن باعث شد شکل دیگری بازی کنیم. آن‌طور که می‌دانم تیم سال گذشته هم با این سیستم بازی می‌کرد و بازیکنان در همین سیستم هم خیلی تلاش می‌کردند بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند، اما گاهی این تلاش‌ها دیده نمی‌شود. به نظرم اگر خط هافبک و حمله ما مانند خط دفاعی عالی باشند، می‌توانیم بهتر از این عمل کنیم.

خبرنگاری از سرمربی استقلال در خصوص انتخاب دستیارانش سؤال پرسید که محمد زرندی، مدیر رسانه‌ای این تیم گفت: آقای شفر درباره دستیاران پیش از بازی توضیح داده‌اند و اگر سؤالی در خصوص بازی دارید، بفرمایید.

وی در خصوص مشکلی گلزنی تیمش گفت: بعضی مواقع اتفاقی گلی زده می‌شود. در فوتبال یک سوم گل‌ها روی ضربات ایستگاهی زده می‌شود که ما از این فرصت‌ها استفاده نکردیم. فقط باید وقت این را داشته باشیم که روی ضربات ایستگاهی تمرین کنیم تا بهتر شویم. خوشبختانه این وقت را هم داریم. باید بازیکنان ما روز به روز بهتر شوند و عملکرد بهتری داشته باشند. مثلاً امید نورافکن می‌تواند بهتر شود، سجاد شهباززاده و سایر بازیکنان هم می‌توانند بهتر شوند تا توانایی اصلی خود را نشان بدهند. هدف اصلی ما این است که بازیکنان به بالاترین توانایی خود برسند. ما می‌توانیم دو بازیکن بلند قد در خط حمله بگذاریم و روی هوا بازی کنیم، اما این چیزی نیست که ما می‌خواهیم. ما به دنبال کیفیت بازی هستیم و مطمئنیم که با توانایی که در بازیکنان ما وجود دارد، با این شرایط می‌توانیم به نتیجه هم برسیم. حریف امروز ما هم بسته بازی می‌کرد و وقتی شرایط به این شکل باشد، کار سخت می‌شود. ما در نیمه اول یک بار موقعیت ایجاد کردیم و در نیمه دوم هم دوبار موقعیت داشتیم، اما ارسال‌های ما یا بلند بود یا کوتاه که من از این شرایط راضی نبودم. ما باید روی این تاکتیک سخت کار کنیم. وقتی مقابل یک تیم که بسته بازی می‌کند، شانس کمی برای ایجاد موقعیت دارید یا باید منتظر شانس باشید یا اینکه سریع توپ را به کناره‌ها بدهید و ارسال کنید. خیلی توپ‌ها به سمت راست ما می‌رفت، اما جایی که باید سریع جهت بازی را تغییر می‌دادیم، این کار انجام نمی‌شد.

شفر در خصوص اینکه دربی هفته آینده برگزار می‌شود و با این شرایط فکر می‌کنید هواداران استقلال چگونه از نگرانی خارج می‌شود، گفت: من خوشحالم که دربی را در پیش داریم و این بازی یکی از بزرگ‌ترین دربی‌های دنیاست. حتی از آلمان قرار است خبرنگارانی به ایران بیایند تا این بازی را پوشش بدهند. من در تیم خودم دربی‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌ام و تجربه این را دارم. هواداران نگران دربی نباشند و ما بازی بهتری را نسبت به امروز انجام خواهیم داد. امیدوارم آنها از ما حمایت کنند و هوادارانی هم که به ورزشگاه نمی‌آیند از خانه بیرون بیایند.

 

نعمتی‌نژاد: مقابل استقلالِ بزرگ باید با احتیاط بازی می‌کردیم/ نتیجه مدنظرمان را گرفتیم

اکبر پورموسوی - سیروس نعمتی‌نژاد

سیروس نعمتی‌نژاد پس از تساوی بدون گل مقابل استقلال، گفت: همه بچه‌ها خوب کار کردند. آنها ما نمایش خوبی داشتند و همه فضاها را از استقلال گرفتند. استقلال هم شرایط سختی دارد، اما اگر این‌طور نبود، می‌توانست بهتر باشد. امیدوارم شرایط استقلال روزبه‌روز بهتر شود.

وی در مواجه شدن با این سوال که به‌نظر می‌رسید فولاد خوزستان به تساوی مقابل استقلال راضی است، گفت: وقتی شما با استقلالِ بزرگ بازی می‌کنید که در هفته گذشته شوکی به آن وارد شده و مربی‌اش را تغییر داده، باید با احتیاط کار کنید. ما خوب بازی کردیم و نتیجه مدنظرمان را گرفتیم.

مربی فولاد خوزستان در خصوص بازی تاخیری حامد لک یادآور شد: حامد (لک) همیشه بازی‌ را با تاخیر و آرام شروع می‌کند. او قصد وقت‌کشی ندارد، اما حتی در زمین خودمان هم وقتی می‌خواهد بازی را شروع کند، چند دقیقه‌ای طول می‌دهد تا با تمرکز بازی را آغاز کند و توپ را به بهترین جای ممکن بفرستد. اصلاً به‌نوعی این کار حامد شده است!

 

سپاهان برد، تیم میثاقیان باز هم باخت/ تساوی تراکتورسازی و پارس‌جنوبی با گل به‌خودی بازیکن جنجالی!

هواداران سپاهان

 

روز دوم از هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت 16 امروز (جمعه) با برگزاری دو دیدار همزمان در شهرهای اصفهان و تبریز آغاز شد که در پایان نتایج زیر رقم خورد:

سپاهان 2 - سیاه‌جامگان صفر
گل‌ها: جلال‌الدین علی‌محمدی در دقیقه 65 و رضا میرزایی در دقیقه 89

* سپاهان پس از نتایج ضعیف اخیرش، موفق شد این دیدار خانگی را با پیروزی پشت سر بگذارد تا کرانچار فعلاً از خطر برکناری فرار کند. در سوی مقابل اما، سیاه‌جامگان در حالی سومین شکست متوالی‌اش را متحمل شد که در روزهای گذشته زمزمه‌های اولتیماتوم به اکبر میثاقیان به‌گوش می‌رسید. حالا با این باخت، باید منتظر ماند و دید که آیا فرار کرانچار از برکناری، میثاقیان را از نیمکت سیاه‌جامگان جدا می‌کند یا خیر.

تراکتورسازی یک - پارس جنوبی جم یک

گلها: عارف آغاسی در دقیقه 65 (گل به‌خودی) برای پارس جنوبی و محمد ایران‌پوریان در دقیقه 69 برای تراکتورسازی

* پارس جنوبی هم در تبریز متوقف شد، اما باز هم خودش را در صدر جدول نگه داشت. شاگردان مهدی تارتار با این نتیجه نتوانستند اختلاف چهار امتیازی‌شان با پرسپولیس را حفظ کنند تا این اختلاف به‌عدد 2 کاهش پیدا کند و با 19 امتیاز صدرنشین بماند. در سوی مقابل نیز تراکتورسازی بار دیگر در خانه با نتیجه یک - یک متوقف شد.

*از اتفاقات جالب توجه این دیدار، می‌توان به گل به‌خودی عارف آغاسی اشاره کرد. آغاسی همان بازیکنی است که از صبح امروز صحبت‌هایی در مورد درگیری‌اش با مهدی کیانی به گوش می‌رسد.

 

ذوب‌‌آهن پیروزی مقابل پدیده را با تساوی عوض کرد/ اعتراض جالب مهاجری به خورشیدی

دیدار تیم‌های فوتبال پارس جنوبی جم و پدیده مشهد

پدیده خراسان از ساعت 16:30 امروز (جمعه) در چارچوب هفته نهم لیگ برتر در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد به مصاف ذوب‌آهن رفت که این بازی با تساوی 2 - 2 به پایان رسید. شاگردان قلعه‌نویی با دو گل از حریف خود پیش بودند اما نتوانستند سه امتیاز این بازی را کسب کنند.

 

استنلی کی‌روش در دقیقه 9 و محمدرضا حسینی در دقیقه 22 برای ذوب‌آهن و سید عبدالله حسینی در دقیقه 45 و محمد قاضی در دقیقه 65 برای پدیده گلزنی کردند. قاضی در دقیقه 84 یک پنالتی را از دست داد.

با این نتیجه، پدیده با 16 امتیاز  موقتاً در رده چهارم جدول باقی ماند و ذوب‌آهن با 12 امتیاز، موقتاً به جایگاه ششم جدول صعود کرد.

اشکان خورشیدی داور این دیدار به رضا ناصحی، امین قاسمی‌نژاد، اکبر ایمانی، سید عبدالله حسینی و اکبر صادقی از پدیده و محمدرضا حسینی از ذوب‌آهن کارت زرد نشان داد.

رضا مهاجری در یک صحنه بعد از سوت داور که به آن اعتراض داشت، برای چند دقیقه زمین را ترک کرد و دوباره به زمین بازگشت.

 

 سپیدرود در ثانیه‌های پایانی از شکست مقابل سایپا گریخت

دیدار تیم های ذوب آهن اصفهان و سایپا تهران

تیم‌های سایپا و سپیدرود رشت از ساعت 17 امروز (جمعه) در چارچوب هفته نهم لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه یک - یک مساوی به پایان رسید.

محمد عباس‌زاده در دقیقه 27 برای سایپا و محمد نزهتی در دقیقه 2+90 برای سپیدرود در این دیدار گلزنی کردند.

علیرضا فغانی داور این دیدار در این مسابقه به مهدی ترابی از سایپا و میثم تهیدست از سپیدرود کارت زرد نشان داد.

 

آبادانی‌ها برنده جدال هم‌نام‌های نفتی/ شاگردان کمالوند پس از ۴ هفته بردند

کرار جاسم

 

آخرین دیدار هفته نهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت 17:15 امروز (جمعه) با تقابل تیم‌های صنعت نفت آبادان و نفت تهران در ورزشگاه تختی آبادان آغاز شد که در پایان این دیدار تیم صنعت نفت موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد هم‌نام تهرانی خود بگذرد.

کرار جاسم در دقیقه 62 تک گل این دیدار را به ثمر رساند.

حمید حاج‌ملک قضاوت دیدار صنعت نفت آبادان - نفت تهران را برعهده داشت. او در این مسابقه به مرتضی اسدی از تیم صنعت نفت کارت زرد نشان داد.

تیم  صنعت نفت در این دیدار پس از چهار هفته ناکامی موفق شد به پیروزی برسد و با این سه امتیاز 10 امتیازی شد و تا رتبه نهم جدول رده‌بندی بالا آمد.

نظرات کاربران
تعداد نظرات کاربران : ۰

روزنامه فرهیختگاننظرسنجی

شما با تعطیلی کدام روز در کنار جمعه موافقید؟


مشاهده نتایج

یادداشتهای روزنامه فرهیختگانیادداشت

سایه‌روشن‌های تغییر نسل در تیم ملی؛

جوان‌گرایی چگونه حاصل می‌شود؟

امیر کریمی؛ فرهیختگان آنلاین:

اوسمار-پرسپولیس و بازسازی اعتماد

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای استقلالِ نکو

محمدرضا ولی‌زاده؛ فرهیختگان آنلاین:

آدم‌های اشتباهی و اقتصاد بیمار فوتبال ایران

محمدرضا ولی‌زاده، فرهیختگان آنلاین؛

اسکار برای انتخاب ارزان اوسمار!

محمدرضا ولی‌زاده، خبرنگار فرهیختگان آنلاین:

بیم و امیدهای تیم ملی فوتبال

واگذاری دو باشگاه سرخابی رهاسازی توسط دولت است؛

تداوم اشتباه در واگذاری سرخابی‌ها

هومن جعفری، خبرنگار: 

شهروند، مافیا و تک‌تیرانداز

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و استقلال تاجیکستان؛

ساکن طبقه بالای آزادی

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق؛

فرصتی تاریخی برای بازیکنان استقلال

پیمان اسدیان، خبرنگار:

هانگژو، سنگ محک ورزش ایران

حاشیه‌نگاری بازی پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان؛

این گزارش می‌توانست واقعی باشد!

هومن جعفری، خبرنگار:

تیم المپیک و مصلحت

مجید خاتونی، کارشناس مدیریت و جامعه‌‌شناسی ورزش:

ورزش کشور باید با منافع و اعتبار ملی همسو شود

مسعود فروغی، سردبیر «فرهیختگان»؛

درویش، مترجم و رونالدو؛ سنگ ریاکاری بر سر ما

کسر امتیاز و جریمه مالی سپاهان به شرط رعایت انصاف و عدالت برای همه تیم‌ها به نفع فوتبال است، سیاسیون آدرس غلط ندهند

آزمون بزرگ فوتبال ایران

محمد زعیم زاده، جانشین سردبیر؛

آقای کاردرست، آقا پژمان عزیز! دمت گرم +فیلم

هومن جعفری، خبرنگار گروه ورزش:

بهشت خیرین گمنام

هومن جعفری، خبرنگار:

این خرابه حاصل عملکرد شماست!

هومن جعفری، خبرنگار:

آینده ترسناک است

مجید خاتونی؛ کارشناس مدیریت و جامعه‌شناسی ورزش

انحصار در قانون نویسی، تعرض به حقوق ذینفعان فوتبال

محمد زعیم‌زاده، جانشین سردبیر روزنامه فرهیختگان:

ما همه بیرانوند هستیم؟

فرهیختگان بررسی می‌کند؛

گره انتخاب سرمربی استقلال کجاست؟

مواجهه فدراسیون با منتقدان؛

از طارمی هم شکایت کنید! 

مسعود فروغی

قلب مشترک

خبرهای روزنامه فرهیختگانآخرین اخبار

خبرهای روزنامه فرهیختگانمرتبط ها